איך לשתול יסמין מטפס?

הגנים של רבים מבתי הקרקע הפכו בעשורים האחרונים להרבה יותר מגוונים, ירוקים וצבעוניים כאשר אל המרחבים הירוקים מצטרפים לא רק שיחי תבלינים(שהינם מעולים וריחנים) אלא עוד סוגים שונים של צמחים ופרחים החל מגומא, יסמין מטפס, וורדים ועוד. עם זאת בחירה של צמחים ופרחים דורשת לא רק הכרה באיזה סוג צבע נבקש לצבוע את הגן או אפילו את גינת הגג שלנו, אלא להיר את צורכי התחזוקה של כל צמח ופרח, את אופי החשיפה אל השמש ועוד מאפיינים אחרים וחשובים לא פחות. לכן לפני תכנון הגינה שלנו מומלץ להכיר כיצד שותלים ומגדלים את העציצים שנבקש לשתול.

איך נשתול יסמין מטפס וביצן משונן?

כאמור הבחירה ביסמין מטפס ובביצן משונן יאפשר צביעה קלה של הגינה אך גם יכולת לעצב ולשרטט את השבילים, את אזורי הגידול השונים ואפילו את צורכי ההשקיה המשתנים. כך למשל שתילה של יסמין מטפס תאפשר שימוש ביכולת הטיפוס של הצמח, אשר יוכלו להפוך גדרות וקירות הפרדה לנעימים ירקרקים ולבנים יותר. עם זאת חשוב לזכור כי צמחים אלו ימשכו אליהם לא פעם דבורים וידרשו גיזום בעיקר בעונות גשומות כאשר את שתילתו מומלץ לבצע בעונת האביב. וכאשר מדובר בגידול של ביצן משונן חשוב לזכור כי צמח זה די אגרסיבי, המצליח לגדול בצורה מהירה אך דורש גם השקיה מרובה ושמש מלאה כמו היסמין המטפס. את הביצן כמו היסמין יש לשתול כייחורים או כשתילים, זאת לא רק הדרישה למצוא זן מורכב ועמיד לתנאי השטח אלא גם ביכולת גידול קלה יותר.

צמחים עם ריחות וטעמים משתלמים לגידול

אם אפשר להתחיל בצמחים אשר יוכלו להניב לו גם פירות טעימים, אי אפשר שלא להתעלם מגפן איזבלה הנחשב לזן משובח של גפנים ובעל ענבים בטעם המזכיר את פרי המנגו. הצמח מגיע עד לגודל של כמטר ושלושים, דורש שמש מלאה ובשתילה המתאפשרת בכל ימות השנה. צמח לא פחות פופולרי בשנים האחרונות הוא צמח הגרדניה, המפיץ בחודשי הקיץ והסתיו ריחות מעוררים ונעימים. עם זאת הוא דורש קרקע די בוצית ודיוק ברמת הלחות והצללה חלקית בחלק מהזנים.