איך נגיע לאחדות בעם ישראל

כתוב: "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני". החוק הכללי של הטבע, חוק האהבה והנתינה, יחייב אותנו, בני האדם, להשתנות. לרצות לחזור לשורש. האנושות מתקדמת לקראת לידה חדשה, העולם הישן מתפרק לנגד עיננו. ממשל, חברה, כלכלה, רפואה, כל היסודות שעליהם בנינו את חיינו נסדקים בזה אחר זה ועומדים להתפרק. מגדל בבל המודרני לא מספק את החיים שחלמנו, העולם האגואיסטי מפנה מקום, לעולם החדש. 

"העולם האגואיסטי מפנה מקום לעולם החדש"

הקורונה נמצאת איתנו כבר שנה שלמה, נראה כי עוד לא למדנו להתייחס אליה נכון. במקום לשאול את עצמנו למה, לשם איזו מטרה היא באה, מה אנחנו צריכים לשנות? אנחנו מעדיפים לחלום מתי יעבור הסיוט. הפסקנו לחלום על חיים אמיתיים, חיים מאושרים, חיים עם משמעות. אנחנו מעדיפים להמשיך את מרוץ העכברים שהורגלנו לחיות בו. חיים מסכנים שכל יום בהם הוא מלחמת קיום. הורים יוצאים לעבוד מהבוקר עד הלילה, ילדים רוב היום לבד, אוכלים אוכל מעובד, חיים את החיים דרך הטלפון, האם אלו החיים שחלמנו? 

חייבים לעשות חשבון נפש ולקלוט את השפה שהטבע "מדבר" איתנו. הקורונה היא לא מכה, היא התרופה עבורנו. אנחנו צריכים לעבור שינוי, תיקון מתפיסה אגואיסטית לתפיסה של הטבע הכללי. 'ואהבת לרעך כמוך' זו לא סיסמה, זו תוכנת הפעלה חדשה כמו במחשב. אנחנו נדחפים מצד כוחות הטבע להכרה עמוקה יותר של משמעות החיים. צעד ראשון לעבר המטרה הוא איחוד. מעל כל השוני, מעל כל הדחיות. צריך להבין שלטבע יש תוכנית ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליו. אנחנו חיים בתקופה מיוחדת מאוד, אירופה כבר לא אותה אירופה, אמריקה כבר לא אותה אמריקה, אין יותר "פרות קדושות", איבדנו את התמימות. זה זמן גורלי עבורנו ועבור העולם כולו ואנחנו חייבים לקחת את ההזדמנות הזו והאחריות הזו, להתיישב ביחד כמו במשפחה ולהחליט שיוצאים לדרך חדשה, לדרך של שיתוף, לדרך עם חזון ומטרה נעלה. האנושות מצפה ומחכה לשינוי הזה מאיתנו, מעם ישראל, אור לגויים. לא מספיק שנהיה אומת הסטארט אפ והטכנולוגיה אלה הייעוד שלנו הוא אומה המראה לעולם איך מעל לכל הניגודים היא מאוחדת ושלמה. כמו שכתוב: "על כל הפשעים תכסה האהבה".