הרמת סינוס סגורה או פתוחה? מה ההבדלים?

מצבים רפואיים שונים עלולים לדרוש מהמטופל לקבל טיפולים כירורגים, בין אם מדובר בהוצאה מהירה וקלה של שומה ועד אל טיפולי שיניים אחרים. ובאשר לטיפולי שיניים, לא מעט מהמטופלים זקוקים לא פעם להשתלה של שתל דנטלי. עם זאת בין אותם מקרים ישנם גם מטופלים הסובלים מחוסר עצם שן, מה שמוביל לחוסר יכולת להעמיד את השתל החדש בצורה יציבה ואפקטיבית בפה. מקרים שכאלו עלולים להתקיים גם בלסת העליונה והתחתונה, לכן בכדי לחזק את האזור המיועד להשתלה מוחדר חומר אשר יוכל להעניק עיבוי לאזור המיועד. עם זאת בחלק מהמקרים, בכדי להכניס את חומר העיבוי נדרש לעבור את הסינוסים.

מה היא הרמת סינוס סגורה

העיקרון בין הרמת סינוס פתוחה לבין סגורה הוא זהה, בשניהם קיים הצורך לקבע חומר עיבוי ובשניהם פעולה זו מתבצעת בפעולות שונות. כאשר מדובר ברמת סינוס סגורה, מדובר בשיטה המבקשת להגיע אל רצפת הסינוס דרך השן שנעקרה. אז מתבצע קידוח של בין שלושה עד חמישה ס"מ ובו מוחדר חומר העיבוי. פעולה זו איננה דורשת חתכים נוספים ועל כן שמה "סגורה", היתרונות הנעוצים בשיטה זו הם הליך פשוט בעיקרו ומאפשר בחלק מהמקרים גם החדרת השתל עם סיום ההליך. עם זאת חסרונות השיטה נעוצים בכך שלא פעם נדרשת פעולה "עיוורת" של הרופא, דבר אשר עלול ליצור גם סיכון וטעויות נוספות. מצד שני הליך זה מתאים במקרים בהם לא נדרש עיבוי רב.

מה היא הרמת סינוס פתוחה

כאשר מדובר בהרמת סינוס פתוחה מדובר בהליך מעט יותר מורכב, בו נעשה חתך של חלון בצד החיצוני של הלסת המאפשר גישה אל חלל הסינוס. לאחר פתיחה של חתך זה יכנס לתוכו חומר עיבוי ייעודי, אך לא ניתן יהיה לשלב את השתל בשלב זה. על כן אחד החסרונות של הליך זה הוא זמן ההחלמה, הדורש זמנה המתנה בין הרמת הסינוס ועד להרכבת השתל כבין חצי שנה ועד תשעה חודשים. עם זאת אחד היתרונות הבולטים של הליך שכזה הוא יכולת לעבות גם עצמות דקות במיוחד, גם בלסת העליונה וגם בלסת התחתונה. לקריאה נוספת https://bicon.co.il/