התחדשות עירונית בישראל אחרי הקורונה

משבר הקורונה פקד לא מעט מגזרים וסקטורים שונים, החל מחנויות הבגדים, רשתות המזון, ספרים ועד למפעלים שונים. יחד עם כל אלו נפגע גם אחד מתחומי הדגל בנדלן הישראלי והוא לא אחרת מאשר ההתחדשות העירונית, שלמרות הפריסה הרחבה שלה בכל הארץ והבנייה המתחדשת והמאסיבית שהיינו עדים לה עד פרוץ הקורונה, נכנסה מעט לטלטלה. יחד עם זאת החזרה אל השגרה הטיבה עם לא מעט גורמים בתעשיית הבניה הישראלית, ובזמן המשבר עוד היו חלק שאף האיצו בבנייה. כך או כך ההתחדשות העירונית שאמור להסתיים בפחות משנה, השתנתה לא מעט עם סיום התוכנית ועם החזרה אל השגרה.

בזמן המגפה

במהלך המגפה שפקדה את ארץ ישראל וגם את העולם, הגבירו את הקצב לא מעט פרויקטים שונים להתחדשות עירונית. החל מבנייה וחידוש תשתיות ארציות ועירוניות, בנייה של בנייני משרדים, תשתיות חדשות  ועד למוסדות ופרויקטים של יזמים פרטים. לאלו מכם שכן היו חיונים בזמן המגפה היו יכולים להיות עדים לבנייה מאסיבית והתחדשות בלא מעט אזורים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת עם חוסר הוודאות אשר מתמשך כמעט עד לימים אלו מורגש גם בתחום הבנייה. המצב גרם מתחילת המשבר לזינוק של 80 אחוזים במספר חברות הבנייה והייזום אשר נקלעו לקשיים כלכלים. חלקן נתקעו בזמן ההליכים וחלק עקב חוסר הוודאות שרק הולך וגדל, יחד עם הוצאות שהלכו וגדלו גרמו לבור כלכלי.

לאחר המגפה

התחדשות עירונית בישראל מהווה פקטור לא קטן עבור הרשויות, גם מבחינת הגדלת כמות תושבים ועד גידול הארנונה ואזורי המסחר. אך יחד עם זאת חוסר הוודאות והתוכנית החדשה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורמים ללא מעט יזמים להשתהות עם התוכניות השונות ולהמתין. יחד עם זאת נוכל לראות לא מעט פרויקטים חדשים שיוצאים לדרך, החל משכונת יוספטל בבת ים ועד לקריית אליעזר בחיפה.

סיכום

כאשר אתם מחפשים אחר יזם חדש וודאו מה הוא הסטטוס של הפרויקטים בהם הוא מעורב, לשמוע חוות דעת מבעלי נכסים שעבדו איתו ולדעת את היחס שלו כלפי זמנים, רצון הדיירים וכו.  במידה ופינתם ליזם אחר השתדלו לפנות אל חברות גדולות אשר מובילות פרויקטים רחבי היקף ויוכלו לתת לכם מענה ראוי עבור הפרויקטים שלכם.