עדשות מגע יומיות

מגוון רחב של כלים טכנולוגיים הצטרפו אל חיינו בשנים האחרונות, כלי משמעותי עבור הסובלים מבעיות ראייה שונות אלו כמובן עדשות המגע שהפכו לפופולריות במיוחד בשני העשורים האחרונים. עדשות אלו הפכו ליעילות עבור מגוון בעיות הראייה השונות, כאשר אופי השימוש בהן רק הולך ומתרחב וכיום נוכל לרכוש גם עדשות מגע יומיות ולא רק חודשיות/שנתיות. העדשות היומיות מגלמות בתוכן לא מעט יתרונות אשר יכולים להוות "דייל ברייקר" עבור לא מעט משתמשי עדשות, החל מחסכון בזמן הניקוי ועד לסיכון נמוך יותר לזיהומים ודלקות שונות. על כן מומלץ להכיר את הסוגים השונים של עדשות המגע יומיות, את היתרונות הנוספים שנוכל להשיג ברכישה שלהן וכמובן את העלויות המשתנות.

עדשות מגע יומיות – יתרונות יציבים

כמו שציינו מעל היתרונות של עדשות מגע יומיות הינם רבין, כאשר הראשון מבניהם מתאים עבור הסובלים מדלקות שונות בעין ומרגישות גבוהה. יתרון זה כמובן מגולם בתדירות הגבוהה שבחלופת העדשות, שכן שימוש יומי מוגבל לכל היותר ל12 שעות ואין צורך לשמור על תחזוקה או ניקיון של העדשה. כך שמבקרים של לכלוך העדשה, תחושה לא נעימה נוכל פשוט להחליף את העדשה באחת אחרת ולא להסתכן בהצטברות של חיידקים שונים בעין שלנו. נוסף לכך הצורך בהחלפה יומית יעזור לרובנו גם לא "לשכוח" את העדשה בעין, שכן החלפה באופן קבוע בשעות הערב תעזור לזכור להוציא את העדשה בזמן.

הדגמים המומלצים

אחד מהדגמים המומלצים כיום בשוק אלו עדשות המגע יומיות מבית בוש אנד לאמבס ונקראות biotrue והן נשענות על מעל לשבעים אחוזים של מים בעדשה, כאשר שאר החומר הפעיל בעדשה הינו חומר היפרג'ל המעניק תחושה טבעית של העדשה בעין. אל כל אלו ניתן להוסיף כמובן הגנה מפני קרני UV ומחיר עלות לחפיסה בת 90 דשות, נע בין 285 עד 310 שקלים. דגם נוסף ולא פחות מעולה הוא דגם מבית ג'ונסון אנד ג'ונסון, הוא לא אחר מאשר  Acuvue Moist עם יכולות חסימה של קרינת UV      ו UVB של בין 80% עד 90%. יתרה מכך עדשות אל נשענות על טכנולוגיית אלקרון ולהן שכבת הגנה נוספת לשמירה על לחות ארוכה. מחירן של חפיסת עדשות עם כ30 יחידות נעה בין 90-120 שקלים.