ספר הזוהר והכח העליון

שאלתם את עצמכם פעם מהו כח עליון? מהי תכונתו, למה הוא עליון ואיך מתקשרים אליו? בכדי לגלות את התשובות לשאלות האלו אנחנו נצטרך לחקור את טבענו ומהותנו, בכדי להבין מה עליון מאיתנו. הטבע שלנו זה רצון לקבל הנאה ותענוג, כל פעולה שאנו מבצעים כוללת בחשבון, איך לקבל הנאה במינימום מאמץ. יש בנו מחשב נסתר שפועל כל הזמן במצב של איך לקדם את עצמו להנאה ותענוג. חשבונות כמו ללכת לעבוד, לרכוש נכסים, עבודות רבות וקשות, בסופם חשבון פשוט איך אני נהנה! ההנאה שלנו יכולה להיות הנאה ישירה מהפעולות שאנו עושים או הנאה עקיפה מיחס החברה כלפינו עם כבוד הערכה כפי שמפורט כאן – http://www.kab.co.il/kabbalah/%D7%A2%D7%9C-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%96%D7%95%D7%94%D7%A8

עכשיו כשהבנו מהו הטבע האנושי אנחנו יכולים להמשיך לשאלה הבאה -מה עליון מאיתנו? אם כן, אם אנחנו רצון לקבל תענוג אז כל מה שהפוך מאיתנו, הווה אומר נתינה ולא קבלה, נחשב עליון מאיתנו. במילים אחרות, הטבע שלנו הוא רצון לקבל והטבע העליון הוא רצון להשפיע. נראה כי במשוואה הזו משהו חסר או מקולקל אם תרצו, שכן נשאלת השאלה למה אנחנו לא מקבלים הנאה ותענוג כל רגע בחיינו? למה אנחנו סובלים כל כך. אם נקבץ את כל רגעי התענוג שחווינו, לעומת כל רגעי הסבל והייסורים שאנו חווים ואם נקבץ את כל בני האדם החי, הצומח והדומם שעל פני הבריאה הזו, נקבל תוצאה ברורה שכמות הסבל והייסורים גבוהה לאין ערוך מכמות ההנאה והתענוג. קשה להבין מה השתבש פה. 

אם יוצאים מנקודת הנחה שלכח העליון לא חסר כלום, שיש ברשותו כל מה שהוא צריך, שרצונו להטיב והוא רק טוב, אז אנחנו צרכים למקד את החקירה שלנו ברצון שלנו אולי משהו שם מקולקל. כמו ספל שבור שממלאים בו מים, הכל נשפך ונשאר רק כלי ריק, ללא מילוי. זה מביא אותנו לשאלה איך מתקשרים לכוח העליון. דיברנו מכבר שמטרתו של הכח העליון היא להיטיב לנבראיו ולכן ברא רצון לקבל הנאה ותענוג שיקבל את השפע. לכן, כמו הדוגמה של הספל השבור, אנחנו צריכים להביא רצון שלם לא רצון אגואיסטי שבור, אלא רצון להיות מחוברים, רצון להיות כאיש אחד בלב אחד, רצון להיות דומים לנותן, כמו שהוא אחד כך אנחנו – כל אחד מוותר על עצמו על מנת להיות בחיבור עם הזולת, כמו שכתוב 'ואהבת לרעך כמוך', ככה אנחנו יכולים להתקשר לכוח העליון.