מהו אף מוצלח לאחר ניתוח אף?

באופן כללי, אף מוצלח הוא אף שעוצב כך שיש לו אסתטיקה משופרת ומתאים באופן מושלם בתוך הסימטריה הכללית של הפנים. לכן מדובר באף מותאם אישית וקשה לדבר על אף מושלם זהה למספר אנשים שונים. לעתים קרובות נשים יבינו במהלך ההתייעצות לפני הניתוח כי המאפיינים החדשים שהן מחפשות לאף החדש שלהן הם מאפיינים "נשיים". למרבה הצער, נשים רבות ירשו אף "גברי" כלומר אף שדומה יותר לאף של אביהן מאשר לאף של אימן. ולכן פיסול האף למראה נשי הוא לרוב אסטרטגיה חשובה בניתוח אף כאשר צריך לשמור על כלל המאפיינים הסימטריים של הפנים. עבור גבר, העיצוב האידיאלי של האף ישמור על מאפייניו הגבריים אלא אם מדובר בחלק מתהליך של שינוי מין.

שלמה עם הגוף והפנים ועם הקמטים
קרדיט לתמונה – http://gelos.org/

רוב המנותחים סבורים כי ניתוח אף אמור להיות כואב ולכן הם מעכבים את ההתייעצות שלהם עם מנתחים פוטנציאלים מחשש מתקופת ההחלמה שתגיע לאחר הניתוח.האמת היא כי כיום ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים היותר נוחים למימוש וזו הסיבה כי מטופלים רבים מופתעים לרוב לאחר הניתוח מהפשטות בו הוא עבר. אך מכיוון שהכל תלוי בציפיות חשוב לזכור כי עדיין התהליך מלווה בחוסר נוחות מסוים.
אם מדברים על ציפיות אז חשוב לזכור כי לאחר הניתוח עלולה להתלוות נפיחות לאף שתיקח מספר שבועות עד שתרד. הנפיחות והאדמומיות יורדת עם השנים כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית והרפואית בתחום אך עדיין אין לצפות כי יום לאחר הניתוח האף כבר יראה כפי שהוא אמור להיראות. הגוף דורש זמן ולכן חשוב להקפיד על ההנחיות בהחלמה החל מטילת משככי הכאבים ועד הימנעות מפעילות גופנית מאומצת או כזו שעלולה להעלות את הדופק הלב ולגרום לזרימת דם מואצת מה שתורם לנפיחות ואף לדימום.
לא מומלץ להסיק מסרטונים או מתמונת של לפני ואחרי ניתוחי אף של אחרים על מצבכם. כל אחד עובר תהליך אישי משלו ולכן המצב המצוי והרצוי והפער ביניהם יהיה אחר מאדם לאדם. חשוב לקבל מושג על מה אפשרי או מה ניתן לעשות אך לא להסיק מהמקרים הללו אחד לאחד.